Trwa ładowanie proszę czekać ...

Wybór sali weselnej i formalności z tym związane

14 czerwca 2017

Emocje związane z przygotowaniami do ślubu nie sprzyjają pamiętaniu o formalnościach. Jednak wybierając salę weselną, należy zadbać o to, by wszystko było przygotowane również od strony prawnej. Daje to poczucie bezpieczeństwa, bo nigdy nie można być całkowicie pewnym, że ustne ustalenia będą przez właściciela obiektu respektowane.

Lista pytań do właściciela
Wybierając salę weselną, nie można zrezygnować z osobistej wizyty na miejscu i rozmowy z właścicielem lub menadżerem obiektu. Najlepiej na tę okazję przygotować sobie listę pytań, które chcemy zadać. Powinny się na niej znaleźć zarówno kwestie ogólnie, dotyczące ceny, zaliczki, obsługi czy korkowego, jak również bardziej indywidualne oczekiwania dotyczące dekoracji i menu. Nie bez znaczenia przy wyborze będzie też opinia o miejscu – o wrażenia warto popytać wśród znajomych, ale także na forach ślubnych lub lokalnych można znaleźć interesujące wpisy.

Ustalanie ceny
Zazwyczaj cena podawana jest od osoby, a rozpiętość pomiędzy poszczególnymi lokalami może być spora. Dlatego warto szczegółowo wypytać, co uwzględnione zostało w ramach podanej sumy. Wbrew pozorom nie każda oferta będzie taka sama – na przykład wódkę, ciasto i owoce niekiedy trzeba zakupić osobno. Bardzo popularne jest organizowanie tak zwanych „wiejskich stołów” z tradycyjnymi wyrobami, które mogą być dodatkowo płatne. Standardem powinien być natomiast chleb na powitanie pary młodej, czy zapewnienie kieliszków, które zostaną rozbite przez młodych małżonków – warto zapytać o te szczegóły, które są oczekiwanymi elementami świętowania ślubu. Na wysokość ceny może wpływać także dekoracja. W tym przypadku trzeba być szczególnie uważnym, bo zdarza się, że właściciel sali oczekują dodatkowych opłat za okrągłe stoły lub pokrowce na krzesła – jeśli zależy nam na oszczędnościach, lepiej znaleźć salę, w której nie będzie to problemem.

Podpisanie umowy
Umowę należy podpisać jeszcze przed wpłaceniem zaliczki – nigdy odwrotnie. Nawet jeśli wyjaśniliśmy wszystkie interesujące nas kwestie, dokładnie przeczytajmy dokument. Nie można też wstydzić się pytać lub negocjować wprowadzenia zmian, jeśli niektóre zapisy wydają nam się podejrzane. Wesele jest ważną okazją i nie warto ryzykować organizacyjnej wpadki.